Intrebare legata de MySQL.

Intrebari despre limbajul C++, standardul C++, STL, OOP in C++ sau alte subiecte nelegate de VisualC++
Post Reply
therow
Junior
Junior

Intrebare legata de MySQL.

Post by therow » 14 Jun 2014, 23:19

Sunt incepator in folosirea MySQL in c++, cum as putea include MySQL daca l-am instalat de pe mysql.com ?
Mai departe ma pot descurca singur.

Ovidiu Cucu
Fondator
Fondator
Judet: Iaşi

Re: Intrebare legata de MySQL.

Post by Ovidiu Cucu » 15 Jun 2014, 14:15

Depinde ce vrei sa incluzi. MySQL pune la dispozitie mai multe librarii care poti sa le folosesti intr-o aplicatie C++.
Vezi Connectors and APIs.

Daca vrei sa utilizezi MySQL C API, faci urmatoarele (mediu de dezvoltare Visual C++) :
  1. download Connector/C - Windows (x86, 32-bit) si/sau Windows (x86, 64-bit) ZIP Archive in functie de ce fel de build vrei sa faci (pe 32 sau 64 biti).
  2. dezarhivezi
  3. incluzi in programul tau headerul mysql.h;
  4. pui in proiect la "Aditional include directories", calea catre folderul unde se afla mysql.h
  5. pui libmysql.lib la "Additional Depenencies"
  6. pui calea catre folderul unde se afla libmysql.lib in "Additional Library Directories";
  7. copii libmysql.dll in folderul in care o sa-ti rezulte aplicatia ta.
  8. mai departe ai zis ca te descurci... :) oricum, sapi prin documentatia de pe mysql.com.

Mai poti trage un ochi si prin articolul asta: MySQLWrapp: MFC-Extension Library for MySQL.
E foarte vechi si-ar cam trebui revizuit (s-au schimbat multe de atunci, inclusiv in MySQL), insa cred ca ai putea lua o idee doua si de acolo.

Alta optiune ar fi sa instalezi driverul ODBC, pe care-l gasesti aici: http://dev.mysql.com/downloads/connector/odbc/
In cazul asta, ai putea sa folosesti sau API-ul de ODBC care-i destul de dificil sau mai usor, de exemplu clasele de ODBC din MFC (CDatabase, CRecordset, etc).